Sabtu, 19 November 2011

Kelas Bersama Roshidah DKU

Assalamualaikum.,
Petang sabtu ni rasa penat sgt..kemas rumah tak habis2.
Bila anak-anak dah mula cuti,ape lagi....haru biru rumah dibuatnya.
apapun hari ni za nak cerita pengalam za belajar membuat donat.
Nun jauh...diseberang laut...JOMBANG,SURABAYA.INDONESIA.
Baru2 ni za balik kg hubby kat sane,so masa yang ada selama 13 hari
za dah setkan jadual nak belajar,tetapi banyak list yang za dah aturkan,hanya
kelas donat je yang berjaya za ikut..Bukan ape..anak2 dan hubby 
dilanda demam berpanjangan.lagipun cuaca kat sana tak mengizinkan..
hujan sokmo.mengalahkanhujan kat sini...huhuhuhu....
apapun za bersyukur sekurangnya za pulang dgn sedikit ilmu dan 
pengalaman.Jom kita tengok.......

Klu nak tahu Yang kecik,comel tu lah Ibu Roshidah.
Dia lah pemilik Roshberry dan DKU
yang amat terkenal di indonesia,Sering muncul TV dan koran
Indonesia.
 sewaktu menggoreng Donat

 Menghias Donat
 Tgk,ibu roshidah menunjukkan caranya..
 ketar2 jgk pada mulanya...

 Kenangan Bersama
Alhamdulillah za puas hati sgt belajar dgn Dku,
pemilik serta staffnya memberi layanan yang amat baik
sepanjang za berada di premisnya.Dari awal hingga akhir za diajar 
dan segala hasil sebanyak 60pcs donat za bawak balik...
waktu itu za terkejut,10 kotak donat nak dibawa balik...
bawak dgn motor lagi,hujan plk tu...
tapi alhamdulillah rezeki untuk keluarga serta sanak saudara za kat rumah..
sewaktu za sedang belajar donat,tiba2 dikejutkan dgn kedatangan
wartawan yang ambil gambar dan berita terkini tentang DKU Donat...
baru za tahu yang DKU rupanya memang sering muncul dikaca TV
Indonesia..terasa Bangga dapat belajar dgn org terkenal ni..
tapi memang donatnya itu SEDAP,MARVELESSSS...
klu selama ini za puji dgn donat keluaran amerika,tapi kali ni
saya memang puji donat DKU...
Donat baru selesai di goreng



Inilah antara donut buatan saya yang sempat saya ambik
ketika belajar..
Insyaalllah,jika diizinkan saya nak ketengahkan donat
ini disini,dan za nak berjaya mcm ibu Roshidah...
Tunggulah kemunculan Donat terkini nanti...
kini masih dlm rangka pecubaaan sebelum za buka pengambilan 
utk tempahan ,agar nanti donatnya berkualiti...
maklumlah anak2 baru belajar...

 Inilah cebisan berita yang terpapar di Koran Indonesia
JAWA POS, halaman RADAR MOJERKERTO
sekadar kenangan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...